27 Haziran 2011

Ah Be Adam ... Beni Bir Tanısan

          Be Adam;
     Canım karşına dikilip dimdik, en tepeden aşağıya doğru süzmek istiyor seni. Gözlerine bakıp derin derin, sessizliğimle kavga etmeni istiyor gözlerim. Ben senin yaptığın hiçbir halttan gelmezdim de bu hale, getiremeyeceğin ufak ellerinin, dokunduğu saçlar getirdi beni bu hale!

          Ah Be Adam;
     Aldanma yaşça küçük olduğuma ve inanma sakın duyarsan, sakin bir adam olduğuma! Ve sakın sen bir daha karşıma çıkma. Büyük cüssem yutar biriktirdiğin tüm basit hayatı. Ve istersem her zaman alırım sizlerde kalan diğer yarımı…

          Değmez Be Adam;
     Sen çoraklığını atarken benim atalarımın topraklarında; ben çok ağaç diktim henüz senden küçük yaşımda. Ve değmez be adam hem senin hem benim gözyaşıma. Ağlatmak isterim aslında seni kendi yürek yaşım kadar! Boğulursun sen adam, vicdanen buna da dayanamam!

          Korkaksın Be Adam;
     Tek sefer duyduğum sesinden anladım. Yersiz gelen rüzgarında, sanıyor musun sallandım. Tek cümleydi benim seni senden alacağım. Yapmadım be adam. Sana acıyacak yaştayım. Aldım sanıp korktuğun her şeyi sana bıraktım, bildiğim şu var ki yazık sana be adam!

            Kanmışsın Be Adam;
     Hem de benden daha çok. Daha çok kanmışsın ve uyurken sanmışsın güçlüyüm. Uyandığında bakıyor musun aynaya? Ya da bakabiliyor musun bir daha? Senin kaderin bu adam! İşte ben buna acırım. Belki yaşım küçük ama, ben senden daha adamım!

         Kandırılmışsın Be Adam;
     Belki hak ederek belki hak etmeyerek. Kandırılmışsın bir kere uyan artık uykundan. Tuttum sandığın saçlar var ya kadınımın diye sandığın… Konuştur onu bilelim adamsın ya sen adam! Senden gelecek her şeye o zaman inanırım be adam!

          Dostumsun Be Adam;
     Aynı kadından kandırıldığımız kadar , aynı gözlere içtiğimiz kadar dostumsun. Ondandır belki şu hayat tokadını suratına yapıştırmamam. Sen benimle zaten aynı tokadı yediğin kadar dostumsun. Sus şimdi sakın tek cümle etme! Sen benim karşımda diz çökecek kadar dostumsun!

          Yanmışız Be Adam;
     Dev sandıkları şu yüreğimizde yanmışız! Rüyamda gördüğüm ve gördüğümde sevdiğim minik adam. Senden fazla cümlelerim var benim telaffuz edebildiğim. Ben sana rüyalarımızı yorumlarım be adam. Rakip olmam sana kendi branşında. Ama branş hayatsa senin bilmediğin! Karşıma çıkma sen adam.

          Bitmişiz Be Adam;
     Senin bilmediklerin bitirmiş seni, benim ise bildiklerim. Susmam şu ki geride kalan iki minik fidan.  Ben keser geçerim çok ağacı, elim kopmuş bakmadan. Sende ki fidanlar bende yeşermişken yapamam ben adam. Bitmişiz işte anla. Daha henüz tanışmadan. Biz dostuz işte anla. Henüz daha sarılmadan!

           Çok Şaslısın Be Adam; 
       Her bokuna rağmen yaptığın ve hatta yaşayamadığın yaşamına rağmen... Benden önce doğduğun için sen seçildin! Ve benden önce olduğun. Ben seçilemedim ne yazık ki çok gencim belki ondan. Ama unutma be adam. İntikam soğuk yenen bir yemektir. Ve ben hala!... Bekliyorum seni be adam!

Hakan ÖZDEN
25.06.2011

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder