30 Haziran 2011

Requiem - Can Yücel

Boynum kıldan ince ölüme 
                -Değil mi ki şol illetten iğne ipliğe dönmüş bedenim- 
Ve ölüm ki, benim bu ölümlü dünyaya gelmemle 
               Beraber dünyaya gelen maşallahı var oğlum
                          Ona ben analık ettim, onu ben elimde büyüttüm 
                                    Onu şu kadarcıktan bu boya ben getirdim
                                                Yedim yedirdim, içtim içirdim, kustum kusturdum
Onu sütümle, 

               Onu kanımla, 
                          Onu aklımla besledim 
Nereye gittiysem, ölümüne kadar yanımda götürdüm
               Ne zaman aşkımı öpsem, ona da öptürdüm
Ben gençken o da gençti,

                İhtiyarım o da ihtiyar
Siperlerde omuz omuza döğüştük 

               O diyar bu diyar
Kimi de nefsimizle barışık

               Bahtiyar mı bahtiyar
Şiir düzerken tüy kalemim oynatırdı kıyısından
Onu unuttuğum da oldu, 

               Ölümcül mü ölümcül bir ihmal!
Hatırladığımda ama, öyle yarım yaşadığıma bin pişman
               O denli unutkanlıklarım için mi şimdi bu intikam? 


-Adam sen de; 

               Bir ben miyim alemde oğlu hayırsız çıkan!
                           Ki saldın bu hebis Haşhoşiyûnu, ‘lan günahı boynuna;
                                        Anarşit bir Urartulu ur musallat ettin boynuma!
Truva’da Tahta At güya 

                İçinden uğruyorlar dışarı
                            Çoğaldıkça çoğalan o maraz, o haşarı hücreler
                                            Farkındaysalar da kıyımın, tutamıyorlar kendilerini
                                                           Yazık, benle koyun koyna onlar da verecek son nefeslerini! ..
Gel bakalım diyorum, gidiyoruz senle, namızsız oğul!
Oğul verdikçe veren o belalıları da alayımıza katıp
               Neş’eye neşideler okuya okuya, iyi sularda aşağı
                            Gidiyoruz o ölümsüz Allahrahatlıkversinlere doğru...
Sizin de içiniz rahat olsun ey arkada kalanlar
Bundan böyle size anakarada ölüm yok!

Can Yücel


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder